Bidna Fikra - بدنا فكرة


Orient Spirit Development is a vocational training center for special needs. We are currently looking for a new idea to teach our students at our center! Do you have any great ideas for us? Tell us your idea for a chance to win $700!
3
votes

تسخير الحيوانات في تنمية الجوانب الإبداعية و الأخلاقية للطفل



قال تعالى في كتابه الكريم"و الأنعام خلقها لكم فيها دفء و منافع و منها تأكلون * ولكم فيها جمال حين تريحون و حين تسرحون* و تحمل أثقالكم إلى بلد لم تكونوا بالغيه إلا بشق الأنفس إن ربكم لرؤوف رحيم* و الخيل و البغال و الحمير لتركبوها و زينة و يخلق ما لا تعلمون". كان ولازال للحيوانات مكانة مهمة في حياة البشر و هنا أريد أن أتطرق لدور الكلاب خصوصا فقد أثبتت الدراسات أن دماغ الكلاب يفرز لدى رؤيته صاحبه نفس الإفرازات عند الإنسان عندما يكون واقعا في الحب دون التطرق لوفائه و ولائه لصاحبه و هناك أمثلة عديدة كالكلب هاشيكو و حدسهم في توقع الكوارث الطبيعية و بعض الأمراض كما أن صاحبه يكون أقل عرضة للإكتئاب من غيره. فكرتي تكمن في توظيف الكلاب في علاج و مرافقة الأطفال ذوي الإحتياجات الخاصة أو ما يسمى therapeutic dog الذي أثبت نجاعته في العديد من المراكز المماثلة في الخارج فهو يعلم الطفل أن يكون مسؤولا عن كائن ما و يطور من إمكانياته التواصلية ما يعزز ثقته بنفسه و ينمي من قدراته الإبداعية فعظمة أمة و تطورها يحكم عليها من خلال طريقتها في معاملة الحيوانات" غاندي



What is Working Dreamers?

A competition-based online platform that empowers companies and individuals by giving them the opportunity to work together to find the best ideas for the projects. It operates via a voting system that filters the ideas and allows the project’s pre-set jury to select the winner.

How can I participate?

Select Add Idea, enter all the information required, then submit the form. We look forward to knowing your idea!

What is the deadline?

Deadline is in 0 minutes. That’s the last day you can submit or edit your idea.



What can I gain?

You can win the bounty provided by the project manager in the amount of 700 USD. The exposure and credit for having the winning idea. Honest feedback on your idea so that you can work to enhance, learn and come up with new ideas!