Bidna Fikra - بدنا فكرة


Orient Spirit Development is a vocational training center for special needs. We are currently looking for a new idea to teach our students at our center! Do you have any great ideas for us? Tell us your idea for a chance to win $700!
31
votes

النوادي والمراكز التشاركية


2017-07-03 00:44:16
Edit Idea »

لطالما حظي ذوو الإحتياجات الخاصة باهتمام المجتمع .. حيث تم انشاء مراكز رعاية وتعليم ونوادي خاصة بهم  .. ولكن هذا النوع من العناية جعلهم بعيدين نوعاً ما عن المجتمع وخصوصاً عن الفئات العمرية الصغيرة ( تحت سن 18 ) لذلك نجد أن أطفالنا قد يتفاجئون من رؤيتهم في مكان عام .. ولربما ومن باب الاستغراب تفوهوا بكلمات تؤذيهم عن غير قصد .. ولكننا لا نستطيع لومهم لأننا وبشكل غير مباشر لم نعرفهم عليهم بشكل مسبق .. ولم نعلمهم كيفية التعامل معهم !! فكرة النوادي أو المراكز التشاركية : هي فكرة للجمع بين الأطفال الأصحاء ومن هم من ذوي الإحتياجات الخاصة في مكان واحد وتحت إشراف معلمين ومدربين ومتطوعين من ذوي الخبرة .. بحيث تندمج الفئتين مع بعضهما في أجواء من الترفيه والتعليم .. وبحيث تجمع الهوايات المشتركة بين الأطفال ( القراءة - الرياضة - الموسيقى - الرسم .....إلى آخره ) وعندها سيسعى الأطفال الأصحاء بحكم الصداقة والمحبة التي سيرتبطون بها مع إخوتهم من ذوي الإحتياجات الخاصة إلى دعمهم معنوياً وتقديم كافة التسهيلات والمساعدات لهم في اكتساب مهارة أو حرفة أو تعلم شيئ جديد . وبذلك يتم دمج ذوي الإحتياجات الخاصة بالمجتمع بطريقة سهلة وميسرة .. بل ويدركون مدى فاعليتهم في بناء وخدمة المجتمع .



What is Working Dreamers?

A competition-based online platform that empowers companies and individuals by giving them the opportunity to work together to find the best ideas for the projects. It operates via a voting system that filters the ideas and allows the project’s pre-set jury to select the winner.

How can I participate?

Select Add Idea, enter all the information required, then submit the form. We look forward to knowing your idea!

What is the deadline?

Deadline is in 0 minutes. That’s the last day you can submit or edit your idea.



What can I gain?

You can win the bounty provided by the project manager in the amount of 700 USD. The exposure and credit for having the winning idea. Honest feedback on your idea so that you can work to enhance, learn and come up with new ideas!